Mannen gaan recht op hun doel af: Zoeken - Kijken - Kopen! Wat doet een vrouw? Zoeken... Zoeken ... Nog even verder kijken... Nog eens zoeken... Heb ik echt het allerbeste? ... Voor de allerbeste prijs? ... Toch nog even verder zoeken? ... Nog even een nachtje over slapen... Maar hoe zit het met het koopgedrag, de romantiek en de zuinigheid? Daar zien we weer een hele andere verhouding in de cijfers...


Zoeken
Uit een onderzoek van SurpriseFactory.eu, cadeauspecialist, blijkt dat er ruim 4x zoveel gezocht wordt op "Valentijnscadeau voor hem" dan op "Valentijnscadeau voor haar" (bron: Google.com). Dat laat onder andere zien dat vrouwen meer moeite doen om het ideale cadeau te vinden om de man mee te verrassen op Valentijnsdag. Andersom zijn mannen niet zo happig.

Geven de mannen dan geen Valentijnscadeau aan hun vrouw of vriendin?
Jazeker, de man geeft wel een Valentijnscadeau. De verklaring voor deze uiteenlopende cijfers ligt in het aankoopproces. Dit verloopt anders voor de man dan voor de vrouw.

Man is 35% zuiniger.
De mannelijke koper blijft, vergeleken met de vrouwelijke koper, onveranderd zuiniger. Het aankoopgedrag op SurpriseFactory toont aan, dat een man maar liefst 35 procent minder aan een Valentijnscadeau besteedt dan een vrouw. Daarnaast koopt de man op het laatste moment een cadeau, waar de vrouw minstens een week van tevoren het cadeau in huis heeft.


 Vrouw is origineler
Een man geeft ook een ander soort cadeau. Meestal kiest hij voor de meer traditionele liefdescadeaus; rozen, chocolade, en als hij gek doet misschien zelfs lingerie. De vrouw daarentegen wil graag verrassen en struint dus dagenlang het internet af om op Valentijnsdag met het meest originele cadeau aan te komen. In de weken voor Valentijn stijgen de verkopen van de avontuurlijke cadeaus en de romantische uitstapjes. De klanten - in dit geval de gever van het cadeau - zijn voor 80% vrouwelijk. En de ontvanger... inderdaad: De man.

E


Myreport twitter