MyReportOnline

Artikelindex



Over het Nationale Search Engine Monitor onderzoek
Sinds 2002 onderzoeken Digital performance marketing bureau iProspect en onderzoeksbureau RMI de ontwikkelingen in het gebruik van zoekmachines in Nederland via een webvragenlijst. Nieuwe toevoeging dit jaar is de splitsing in het gebruik van de verschillende devices (desktop/laptop, tablet, smartphone). Van alle respondenten geeft 96% aan internet te gebruiken via een desktop/laptop, 61% via een smartphone en 50% via een tablet. De Nationale Search Engine Monitor werd uitgevoerd onder 1.584 Nederlandse internetgebruikers van 18 jaar of ouder en is representatief voor alle Nederlandse internetgebruikers.

Over iProspect Nederland
iProspect maximaliseert de resultaten van online media over de volle breedte van het digitale spectrum met search als basis. Gedreven door kennis, data en unieke technologie realiseert iProspect aantoonbaar rendement binnen de marketing-mix voor klanten van vele A-merken binnen onder andere de retail, finance en travel branche. iProspect Nederland telt ruim 130 medewerkers, heeft vestigingen in Amsterdam (hoofdkantoor) en Nijmegen (satellietkantoor) en is onderdeel van een internationaal netwerk in 43 landen. iProspect is onderdeel van het Dentsu Aegis Netwerk met de labels Social Embassy, Isobar, Amplifi, Carat, Vizeum en Posterscope.

Over RMI
RMI is een fullservice marktonderzoekbureau dat gespecialiseerd is in evaluatie- en optimalisatieonderzoeken voor websites (via grootschalige onderzoek, usability tests en eye tracking). RMI heeft meer dan 400 websites onderzocht en daarbij meer dan 500.000 bezoekers ondervraagd over inhoud, ergonomie, vormgeving en interactiemogelijkheden. De aanbevelingen van RMI hebben zich bewezen door een stijging van het aandeel tevreden bezoekers en een beter rendement van sites. RMI is ook inzetbaar voor onder meer media onderzoek, communicatieonderzoek en tevredenheidsonderzoek onder klanten en medewerkers

 iProspect - http://www.iprospect.com

Binnenland & Buitenland